Chcąc się rozwijać zawodowo, warto uczestniczyć w różnego rodzaju kursach i szkoleniach. Jeszcze do niedawna najpopularniejszymi były te organizowane stacjonarnie, przy bezpośrednim kontakcie z trenerem. Jednak w rzeczywistości po koronawirusie znacznie ważniejsze miejsce zaczynają zajmować szkolenia online. Chcesz je zacząć organizować? Zobacz, jak to zrobić.

Dobry pomysł na szkolenia przez internet to podstawa

Rynek szkoleń online jest coraz bardziej rozbudowany. Dlatego jeśli chcesz efektywnie konkurować z innymi, musisz mieć ofertę, która będzie się wyróżniać. Autorski program szkolenia online, ciekawa i aktualna tematyka oraz umiejętności przekazywania wiedzy liczą się bardziej niż kiedykolwiek.

Obszarami, w których szkolenia online przez Internet cieszą się coraz większym powodzeniem, są między innymi programowanie i technologie IT, marketing internetowy i social media, zarządzanie projektami, obsługa zamówień publicznych czy sfera umiejętności miękkich. Dziś potrzebniejsze niż kiedykolwiek są też np. kompetencje związane z zarządzaniem pracownikami w trybie zdalnym czy zarządzaniem sobą w czasie.

Wybierz formę, w której będziesz organizować kursy online

Szkolenia przez internet mogą przybierać zróżnicowane formy – wybór odpowiedniej zależy od Twoich preferencji oraz możliwości finansowych, organizacyjnych i technicznych. Najpopularniejsze opcje to:

  • szkolenia online przyjmujące postać webinarów – polegają na prowadzeniu zajęć na żywo, w formie multimedialnej wideokonferencji. To najłatwiejszy do zorganizowania typ szkolenia online,
  • szkolenia przez internet w formie video szkolenia online – chodzi tutaj o nagranie materiałów szkoleniowych w formie wykładów z wyprzedzeniem i udostępnienie ich w sprzedaży, tak aby uczestnik miał do nich dostęp w dowolnym momencie. To dobra forma budowania przychodu pasywnego,
  • kursy online w formie e-learningu – chodzi tutaj o rozbudowane i multimedialne kursy online, które uwzględniają również quizy i testy oraz pozwalają uczestnikowi np. uzyskać certyfikat ukończenia. To najbardziej czasochłonna i kosztowna, ale i perspektywiczna inwestycja.

Wybierz właściwe rozwiązanie dla siebie. Teraz jest właściwy moment na to, aby rozpocząć organizować kursy online. Nie zapominaj również o przemyślanej promocji kursów przez internet – np. w mediach społecznościowych czy przez płatne reklamy Google Ads lub też poprzez obecność w wyspecjalizowanych bazach szkoleń i kursów pozwalających efektywnie promować kursy wśród osób poszukujących tej metody rozwijania wiedzy i podnoszenia praktycznych umiejętności zawodowych.

Czym są bazy szkoleń i kursów?

Przykładową bazę zawierającą kursy i szkolenia znajdziemy na stronie portalu Eventis. Gromadzi ona szkolenia i kursy organizowane przez setki firm szkoleniowych i innych organizatorów, co dla użytkownika oznacza możliwość znalezienia wielu szkoleń w jednym miejscu. Pomaga to szybciej odszukać oferty szkoleniowe, porównać ich program, jak też ceny. Baza szkoleń i kursów pomaga więc użytkownikom podejmować przemyślane decyzje, wybrać ofertę dopasowaną do ich indywidualnych potrzeb.

Dla firm szkoleniowych i organizatorów szkoleń i kursów baza stwarza natomiast możliwości promocji i dotarcia do potencjalnych klientów. Wystarczy zarejestrować się w bazie i zacząć umieszczać tam swoje szkolenia i kursy. Co ciekawe, podstawowe pakiety pozwalające zmieścić pierwsze organizowane wydarzenia są z reguły bezpłatne. Pozwala to przetestować skuteczność promocji danego tematu czy kategorii wydarzeń.

Jakie szkolenia i kursy znajdziemy w bazie? Właściwie na każdy temat, organizowane zarówno online, jak i stacjonarnie. Pogrupowane po tematach, datach i miejscu odbycia się, z informacjami o programie zajęć, organizatorze i co ważne cenach i warunkach uczestnictwa. Tak, aby użytkownik w jednym miejscu mógł znaleźć wszystkie informacje niezbędne do podjęcia decyzji o udziale w szkoleniu lub kursie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj