XXI wiek obfituje w szeroki wachlarz pomocy dydaktycznych, które można wykonać samodzielnie bądź zakupić przez Internet. Nie wszystkie jednak nadają się dla dzieci, które dopiero zaczęły swoją przygodę z edukacją. Wykonanie skomplikowanych map myśli czy granie w zaawansowane gry edukacyjne przerasta możliwości maluchów i – co ważniejsze – mija się z celem. Edukacja w klasach I-III opiera się bowiem głównie na zabawie i to właśnie multimedialne pomoce dydaktyczne cieszą się największa popularnością wśród młodych uczniów. Nie są obojętne także nauczycielom – umożliwiają zapewnienie dzieciom ruchu przy jednoczesnym uczeniu ich treści zawartych w podstawie programowej. Ponadto, dzieci dużo chętniej uczestniczą w zajęciach wzbogaconych o nowoczesne pomoce dydaktyczne niż w tradycyjnych lekcjach w ławkach.

Z technologią za pan brat, czyli interaktywne pomoce dydaktyczne

Polskie szkoły coraz chętniej decydują się na zakup interaktywnych tablic czy podłóg, które uatrakcyjniają zajęcia zarówno w klasach I-III jak i IV-VIII. Szczególnie kilkuletnie dzieci, które edukację dopiero rozpoczynają, są trudne do zmotywowania, a rozpoczęcie systematycznej pracy w szkole jest dla nich problematyczne. Dzięki nowoczesnym metodom i wykorzystaniu technologii, zajęcia przykuwają uwagę dzieci. Podczas zabawy uczniowie przyswajają nowe słówka, uczą się logicznego myślenia i wyciągania wniosków bez najmniejszego wysiłku.

Po ponad roku nauki zdalnej cierpią także kręgosłupy młodych ludzi, którzy kilka godzin dziennie spędzali przed ekranami komputerów siedząc przy biurkach, a teraz ponownie „dostały w kość” dźwigając szkolne tornistry. Multimedialne pomoce dydaktyczne zapewniają dużo ruchu, pozytywnie wpływając na postawę dzieci. Odpowiednio zaprojektowane urządzenia, nie tylko rozwijają motorykę, ale także rozwijają naukę współzawodnictwa czy współpracy.

Jakie interaktywne pomoce dydaktyczne warto wybrać?

Na rynku dostępnych jest wiele interaktywnych pomocy, które można wykorzystać w domu, jak i w placówkach publicznych i prywatnych. Poza interaktywnymi tablicami, dostępnymi już w większości szkół,  dużą popularnością cieszą się interaktywne podłogi takie jak Magiczny Dywan! Urządzenie jest odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym i wczesnoszkolnym. Pakiety gier zaprojektowano tak, by spełniały wymogi podstawy programowej.

Dzieci uczą się w warunkach przyjaznej i kolorowej rozszerzonej rzeczywistości, mogą pracować indywidualnie lub w grupach. Producent miał na uwadze także wygodę rodziców i nauczycieli. Do poszczególnych pakietów dołączone są karty pracy i scenariusze zajęć, a quizy można dostosować do zagadnień omawianych na zajęciach i stworzyć swój własny zestaw pytań i odpowiedzi. Multimedialne pomoce dydaktyczne często stawiają także na naukę nowych technologii. Umożliwiają łatwą i przyjemną naukę podstaw kodowania czy zachęcają młodych odkrywców do poznawania tajników techniki i informatyki!

Interaktywne pomoce dydaktyczne. Które sprawdzą się w klasach I-III?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here